Моделюванням події на робочому місці на сільськогосподарському підприємстві Кіровоградщини, де допущено нещасний випадок
Нещасний випадок стався з водієм одного із сільськогосподарських підприємств під час проведення ремонту двигуна на автомобілі ГАЗ-53. Для проведення ремонту автомобіль було поставлено на оглядову канаву, але не було установлено на оглядовій канаві попереду автомобіля перехідного містка, тож водій зістрибуючи із бампера автомобіля однією ногою попав у канаву та отримав травму ноги.
Головним державним інспектором відділу з питань безпеки праці східного регіону управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області було вказано, що безпечний процес експлуатації та технічного обслуговування автомобільного транспорту регулюється галузевими нормативно-правовими актами з охорони праці, зокрема: Правилами охорони праці на автомобільному транспорті, (Затверджено наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 № 964, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2012 р. за № 1299/21611), а також змодельована подія, що містить ризик настання негативних наслідків здоров’ю працюючої особи, під час ремонту автомобілів через недотримання саме цих Правил – падіння.
З працівниками сільськогосподарського підприємства, залученими у технологічному процесі, відпрацьовано порядок безпечної поведінки під час проведення ремонту автомобілів згідно з НПАОП 0.00-1.62-12 Правила охорони праці на автомобільному транспорті.
При оцінці та мінімізації ризиків травмування під час виконання проведення ремонту автомобілів, пріоритетом є:
- ремонт та експлуатацію автомобілів здійснювати тільки з урахуванням вимог експлуатаційної документації;
- перед діагностуванням чи проведенням ремонту автомобіля на оглядовій канаві, необхідно попереду та позаду нього установити перехідні містки.
З урахуванням події що призвела до нещасного випадку, наголошено, що проводити ремонтні роботи автомобілів, тільки при дотриманні Правил охорони праці на автомобільному транспорті та Положенні про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 30 березня 1998 року № 102, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 квітня 1998 року за № 268/2708.
Дії працівників, що виконують роботу (водій, слюсар з ремонту) повинні бути узгоджені та виконуватись під контролем завідувача авто гаража або механіка.