Пам’ятка дотримання ЗАКОНОДАВСТВА З ПИТАНЬ ОХОРОРНИ ПРАЦІ під час виконання роботи з будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування
Безпечний процес виконання робіт з будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування регламентується галузевими нормативно-правовими актами з охорони праці, зокрема НПАОП 63.21-1.01-09 «Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг» затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду 28.12.2009 №216 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15 березня 2010 р. за №218/17513.
Будівництво автомобільної дороги — це комплекс технологічних, інфраструктурних та управлінських процесів по спорудженню автомобільної дороги.
Комплекс машин для будівництва, утримання та ремонту автомобільних доріг складаються з п'яти основних груп машин - для літнього та зимового утримання; для маркування проїжджої частини, утримання обстановки шляху, озеленення, благоустрою; для ремонту земляного полотна, споруд, водовідведення та смуги відведення; для ремонту і відновлення дорожніх покриттів; для ремонту і утримання штучних споруд.
Відповідно до Порядоку відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.01.2010 № 8. Реєстрації та веденню обліку підлягають великотоннажні та інші технологічні транспортні засоби, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування.
Відповідно, великотоннажний та інший технологічний транспортний засіб - великотоннажний автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів, транспортування розкривних порід і корисних копалин на відкритих гірничих розробках чи ґрунту на будівництві, а також інший механічний транспортний засіб, у тому числі обладнаний спеціальними пристроями чи механізмами, або транспортний засіб, призначений для руху тільки у поєднанні з іншим транспортним засобом, який керується машиністом (оператором, водієм) і використовується власником для забезпечення виробничих процесів під час провадження ним господарської діяльності (виготовлення продукції, виконання робіт, надання послуг), а також для переміщення сировини (матеріалів), що обробляється, і відходів виробництва;
Основними машинами є бульдозери, екскаватори, скрепери, грейдери, самоскиди, автогудронатори, асфальтоукладальники, самохідні катки. Нагадуємо що відповідно до Всі вищезазначені машини є джерелами шкідливих факторів, під вплив яких потрапляють водії при виконанні своїх функціональних обов’язків. Так, основними забруднюючими речовинами при експлуатації вказаних машин є вихлопні гази; нафтопродукти при їх випаровуванні; пил; продукти стирання шин, гальмівних колодок і дисків зчеплення, асфальтових (і бетонних) покриттів. Крім того, вони є основними джерелами акустичного впливу (джерела шуму — двигун, система вихлопу, виконавчі органи, органи руху) та вібрації.
Для працюючих дорожніх робочих важливими заходами попередження впливу пилу і шкідливих речовин є механізація ручної праці і герметизація технологічних процесів; для попередження впливу локальної вібрації - застосування вібробезпечних інструментів; антивібраційних рукавиць, віброгасящого взуття, теплих рукавиць в зимовий час; раціональне чергування режимів праці та відпочинку, теплові ванни, самомасаж і обігрів рук під час змінних перерв.
Важливими заходами профілактики є забезпеченість працюючих засобами особистої гігієни, контроль за проходженням медичних оглядів у встановленому порядку, контроль за проведення державних технічних оглядів зареєстрованих технологічних транспортних засобів та проведення обов’язкового технічного контролю для автотранспортних засобів.
УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРАЦІ У КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
м. Кропивницький, 25006, вул. Дворцова 24 (3 поверх кабінет 325 - відділ нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв’язку тел. 22-99-43