Продовжується проведення навчальних тренувань щодо виконання робіт підвищеної небезпеки
Відповідно до рекомендацій, прийнятих учасниками засідання «круглого столу», яке відбулося у Світловодському міськвиконкомі на початку цього року з питань виробничого травматизму, на підприємствах продовжується проведення навчальних тренувань щодо виконання робіт підвищеної небезпеки. Такі тренування із організації безпечного виконання робіт із застосуванням вантажопідіймальних кранів під час навантаження та розвантаження напіввагонів, платформ та автомашин були нещодавно проведені на головному заводі залізобетонних виробів ТДВ «Об`єднання «Дніпроенергобудпром », який очолює Михайло Бур`янський.
Безпосередньо до практичних тренувань були проведені навчання посадових осіб з питань охорони праці, в яких взяли участь головний державний інспектор відділу нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв’язку Управління Держпраці у Кіровоградській області Анатолій Шумейко та страховий експерт з охорони праці Світловодського відділення Фонду соціального страхування України у Кіровоградській області Сергій Якименко.
Присутнім надано інформацію про основні вимоги Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт - НПАОП 0.00-1.75-15.
Зазначено, що вантажно-розвантажувальні роботи повинні проводитись під керівництвом посадової особи або працівника, відповідального за безпечне проведення цих робіт. Він повинен визначити спосіб навантаження і розвантаження, розміщення робочої сили, перевірити справність пристосувань і засобів індивідуального захисту, встановити порядок обміну умовними сигналами між стропальником і кранівником, провести інструктаж перед початком робіт.
Особливу увагу звернуто на вимоги безпеки під час роботи на вантажопідіймальних кранах. Так, на місце проведення робіт по переміщенню вантажів не допускаються працівники, які не мають прямого відношення до проведення робіт. Для стропування вантажу мають застосовуватися стропи, які відповідають масі вантажу, що піднімається, з урахуванням кількості віття і кута його нахилу. Звернуто увагу на обв’язку і зачіпку вантажів згідно з графічними зображеннями способів стропування вантажів, на заборону перебування працівників під піднятим вантажем. Так, опускати вантаж дозволяється лише на призначене місце, яке унеможливлене його падіння, перекидання або сповзання. Укладати вантаж у на піввагони, платформи, у автомашини необхідно так, щоб забезпечувалася можливість зручного й безпечного стропування під час розвантаження. Для цього мають застосовуватися прокладки, багатооборотні стропи, контейнери тощо. Навантаження та розвантаження напіввагонів, платформ, автомашин, вагонеток має здійснюватися без порушень їх рівноваги.
Проаналізовано нещасні випадки які траплялися останнім часом в місті під час вантажно-розвантажувальних робіт, розглянуто причини, які призвели до виробничих травм.
З метою отримання практичного досвіду, після теоретичних занять були проведені тренування по навантаженню залізобетонних плит на залізничні платформи із застосуванням вантажопідіймальних кранів.