Запитуйте – відповідаємо
Відповідь надає завідувач сектору звернення громадян та доступу до публічної інформації Олеся Ломовцева.
Чи існує різниця між запитом та зверненням?
Право на звернення та право на інформацію – конституційні права осіб, але регулюються двома різними Законами, а отже мають і відмінності у своїй юридичній природі. У Законі України «Про доступ до публічної інформації» запит визначається як прохання особи до розпорядника інформації на її публічний доступ, яка знаходиться в його володінні.
Оформлюється запит у довільній формі та може бути поданий як в письмовому, усному так і в електронному вигляді.
Порядок розгляду звернень та порядок розгляду запитів звичайно ж відрізняються.
Так, Закон України «Про доступ до публічної інформації» надає право доступу до вже існуючої інформації (документів) і не вимагає створення у відповідь на запит нової інформації (зокрема, шляхом проведення аналітичної роботи). Як виняток, інформація запитувана у розпорядника може бути не у його володінні в силу відсутності відповідної компетенції ( ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).
Унаслідок розгляду інших вимог чи прохань, а саме – поновлення порушених прав особи, притягнення до відповідальності та ін. може створюватися нова інформація. Процедура розгляду звернень проводиться згідно Закону України « Про звернення громадян».