Про охорону праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів
Останнім часом загальна ситуація із станом вантажопідіймальних кранів в державі склалася не досить оптимістична. Більшість кранів вже «відслужили» граничний строк експлуатації, металеві конструкції експлуатуються з пошкодженнями та дефектами, що може призвести до аварійних ситуацій та й навіть до серйозних аварій. Своєчасне виявлення дефектів і пошкоджень кранів допоможе уникнути аварій та продовжити їх роботу після ремонту і подальшого позитивного рішення щодо експлуатації після технічного огляду. Державна служба України з питань праціпостійно звертає увагу власників вантажопідіймальних кранів і суб’єктів господарювання, що їх експлуатують, на стан свого кранового господарства, рекомендує посилити контроль за проведенням періодичного технічного обслуговування кранів, за роботою служб відомчого нагляду підприємств за їх безпечною експлуатацією.
На цьому також загострив увагу головний державний інспектор відділу нагляду в будівництві, котлонагляді, на транспорті та зв’язку Управління Держпраці в області Сергій Бабенко під час семінару у ПАТ «Кіровоградгідроспецбуд.
Інспектор проінформував про рівень виробничого травматизму та основні обставини i причини нещасних випадків, які сталися протягом 2015 року в Україні та в області під час експлуатації вантажопідіймальних кранів. Працівники ПАТ «Кіровоградгідроспецбуд» заслухали основні вимоги нормативно-правових актів з питань охорони праці щодо організації безпечної експлуатації і ремонту кранів.Обговорено також особливості установлення та безпечної експлуатації автомобільних кранів, кранів на гусеничному ходу на виробничих дільницях згідно з проектами виконання робіт і технологічних регламентів. Особливу увагу звернуто на організацію проведення робіт поблизу повітряних ліній електропередач, відкритих розподільних устаткувань на відстані менше 40 м, що може бути під напругою та поблизу укосів, котлованів або канав.
Наголошено на необхідності проведення періодичних технічних оглядів кранів уповноваженою спеціалізованою організацією та дотримання термінів технічного обслуговування і ремонту кранів.
Сергій Бабенко вказав на необхідність дотримання термінів проведення технічного обслуговування та ремонтів вантажопідйомних кранів, ведення відповідної документації (вахтового журналу, журналу технічних обслуговувань та ремонтів, журналу обліку та огляду знімних вантажозахоплювальних пристроїв), а також контроль за допуском персоналу до обслуговування кранів.
Директор ПАТ «Кіровоградгідроспецбуд» Володимир Петреченко наголосив на особливостях системи управління охороною праці в товаристві. Вказав на необхідність дотримання вимог охорони праці під час експлуатації та технічного обслуговування автомобільних кранів, підйомників.