Запитуйте – відповідаємо

Які особливості електронного декларування ?

Відповідь надає головний спеціаліст з питань протидії корупції Ангеліна Мусієнко.

 Відкритість органів державної влади, безперечно, сприяє викоріненню корупційних проявів. Громадськість має знати, як живуть чиновники, щоб запобігати корупційним діянням.  Створення нового антикорупційного органу – Національного агентства з питань запобігання корупції (далі- НАЗК), активно запрацює найближчим часом. Зокрема, саме його працівники за сприяння громадськості і здійснюватимуть перевірки достовірності поданих електронних декларацій держслужбовців. Вони ж, у разі необхідності, також консультуватимуть представників органів влади щодо процедури та правильності заповнення декларацій.

  Термін подачі електронних декларацій за 2015 рік – з 15-го серпня по 13-те жовтня 2016 року, тобто декларація повинна бути подана протягом 60 календарних днів після початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій.. Їх обов’язково мають заповнити як всі високопосадовці держави, так і народні депутати, судді, прокурори, слідчі, державні службовці та посадові особи місцевого самоврядування категорії А – Б. Всі інші державні службовці почнуть заповнювати електронні декларації вже з 1 січня 2017 року.

Після подачі декларації вони матимуть 7-денний термін, щоб при необхідності внести зміни і поправки.

 

 Потім декларації будуть внесені до відкритого Єдиного державного реєстру і в певних випадках підлягатимуть повним перевіркам з боку НАЗК. Це, зокрема, стосуватиметься суб’єктів декларування, що займають відповідальне та особливо відповідальне становище, працюють на посадах з високим рівнем корупційних ризиків. Крім того, приводом для повних перевірок можуть бути відмови від надання необхідної інформації членами сім’ї, а також розбіжності, виявлені моніторингом способу життя. Саме на допомогу з боку громадськості у проведенні оцінки способу життя державних службовців, його відповідності задекларованим даним і покладаються найбільші сподівання контролюючих органів.

Електронна декларація має суттєву відмінність від звичної щорічної декларації про доходи.  Вперше службовці будуть декларувати свої заощадження в готівці – від 60 900 гривень, коштовні речі, подарунки, незавершені об’єкти будівництва. Ці декларації – так звані «нульові», адже в них потрібно вносити цінне майно, придбане минулими роками. Державні службовці повинні бути зацікавлені та вказувати все коштовне майно, щоб в подальшому не виникало запитань, звідки в них воно взялося.

Введення електронного декларування – великий виклик, адже значно збільшено спектр даних, що вносяться в декларацію державних службовців. Крім того, декларації стають публічними, доступними для кожного пересічного громадянина

 

Державна служба України з питань праці

 

 

  

Департамент соціального захисту населення Кіровоградської обласної адміністрації 

 

 

 Управління Головдержслужби України в Кіровоградській області

 

ОУНБ Д.І. Чижевського (іноформаційна платформа з питань праці)