Про індексацію доходів та працевлаштування інвалідів – ТОВ «Бантишівський щебінь»

Головним державним інспектором відділу з питань експертизи умов праці Євгенією Краєвською проведено семінар у товаристві з обмеженою відповідальністю «Бантишівський щебінь» на тему: «Нарахування індексації заробітної плати. Працевлаштування, зайнятість інвалідів».

 Головним державним інспектором роз’яснено, що відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів, індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані в гривнях на території України, які не мають разового характеру. Порядком визначено, що у разі підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, а також у разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів місяць, в якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення. Грошові доходи, одержані за цей місяць, не індексуються, якщо сума підвищення доходу перевищує суму індексації, яка повинна нараховуватись у місяці підвищення. З наступного місяця наростаючим підсумком розраховується індекс для проведення подальшої індексації.

Найгострішим виявилось питання щодо впливу зміни розміру мінімальної зарплати на нарахування індексації.

Головним державним інспектором роз’яснено, що відповідно до Порядку місяць, в якому відбувається підвищення грошових доходів, зокрема, за рахунок збільшення розміру премії, не вважається базовим у разі, коли не відбувається підвищення окладу (тарифної ставки).

З працівниками підприємства розбиралась наступна ситуація: у вересні 2015 року у працівників відбулося підвищення посадового окладу, отже, вересень 2015 року вважається базовим. Порівняння суми підвищення заробітної плати із сумою індексації для визначення фіксованої суми індексації мало здійснюватись в умовах місяця, у якому відбулося таке підвищення. Тобто береться посадовий оклад у вересні до підвищення і всі складові заробітної плати від цього окладу, у тому числі розмір надбавок, доплат, премії та посадовий оклад після підвищення і всі складові заробітної плати від цього окладу.

Ігнорування цих норм КЗпП може бути розцінено як порушення трудового законодавства, за яке загрожує адміністративна відповідальність відповідно до вимог ч.1 ст. 41 КУпАП.

Обговорювалось також питання створення робочих місць для інвалідів. Головним державним інспектором роз’яснено, що відповідно до ст.18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» для підприємства (об’єднання), установи та організації, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, забезпечувати соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. За невиконання посадовою особою, яка користується правом приймати на роботу і звільняти з роботи, фізичною особою, яка використовує найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, неподання Фонду соціального захисту інвалідів звіту про їх зайнятість та працевлаштування  передбачена адмінвідповідальність згідно з ч.2 ст.188-1 КУпАП – накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Державна служба України з питань праці

 

 

  

Департамент соціального захисту населення Кіровоградської обласної адміністрації 

 

 

 Управління Головдержслужби України в Кіровоградській області

 

ОУНБ Д.І. Чижевського (іноформаційна платформа з питань праці)