Щодо обліку вантажопідіймальних кранів в органах Держпраці

Відповідно до повноважень, покладених на Державну службу України з питань праці територіальні органи Держпраці ведуть облік машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, на які поширюються дія нормативно-правових актів з охорони праці.

 З цією метою Держпраці розроблено Методичні рекомендації щодо обліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, об’єктів нафтогазового комплексу (далі – Рекомендації).

Зокрема, відповідно до Рекомендацій обліку підлягають вантажопідіймальні крани всіх типів, за винятком:

  • вантажопідіймальних кранів всіх типів з ручним приводом, а також тих, у яких разом з ручним приводом механізмів пересування у якості механізму підіймання застосований пневматичний циліндр;
  • кранів мостового типу та пересувних або поворотних консольних вантажопідіймальністю до 10 т включно, що керуються з підлоги або зі стаціонарного поста;
  • кранів-маніпуляторів, що встановлені на фундаменті;
  • кранів-маніпуляторів і вантажопідіймальних кранів (крім автомобільних) навчальних закладів, що використовуються виключно для навчання;
  • кранів стрілового типу, в тому числі кранів-маніпуляторів (автомобільних, пневмоколісних, коротко базових, гусеничних, на спеціальному шасі, на шасі колісного та гусеничного тракторів, рейкових, залізничних, переставних, причіпних), вантажопідіймальністю до 1 т включно або з ватнажним моментом до 40 кН·м включно;
  • кранів стрілового типу (крім баштових стаціонарних приставних) з постійним вильотом або не споряджених виробником механізмом повертання або пересування;
  • переставних кранів для монтажу щогл, веж, труб, які встановлюються на споруді, що монтується;
  • вантажопідіймальних кранів, установлених на пересувних комплексах і агрегатах (роторні комплекси, крокуючі екскаватори тощо) та призначених виключно для виконання ремонтних робіт на них;
  • колієукладальних кранів і кранів на залізничному спеціальному рухомому складі (дрезина, автомотриса тощо).

Цей облік проводиться з метою накопичення, обробки, групування, узагальнення, фіксації необхідної інформації, що відображають технічну, кількісну чи якісну характеристику цього устатковання для подальшого аналізу спроможності безпечної експлуатації та можливості ідентифікації.

Територіальні органи Держпраці ведуть облік на підставі:

  • наданих суб’єктам господарювання дозволів на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки;
  • висновків експертизи щодо відповідності машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки;
  • матеріалів проведених експертно-технічними центрами первинних технічних оглядів;
  • декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці;
  • декларації про відповідність;
  • інформації, одержаної посадовою особою територіального органу Держпраці під час здійснення заходів державного нагляду (контролю);
  • інформації, одержаної від суб’єкта господарювання (власника) відповідно до звернення територіального органу Держпраці.

Слід зазначити, що ведення обліку не є адміністративною послугою, тому згідно з наданими повноваженнями Держпраці та її територіальні органи не визначають право власності та власника обладнання.

 

 

 

Державна служба України з питань праці

 

 

  

Департамент соціального захисту населення Кіровоградської обласної адміністрації 

 

 

 Управління Головдержслужби України в Кіровоградській області

 

ОУНБ Д.І. Чижевського (іноформаційна платформа з питань праці)