Найголовнішою задачею держави є боротьба із проявами корупції та її викорінення з усіх сфер життя суспільства

Головний спеціаліст з питань протидії корупції Управління Держпраці в області Ангеліна Мусієнко під час чергового навчання з працівниками Управління висвітлила тему: «Юридична відповідальність за вчинення корупційних діянь».

 Увагу присутніх звернуто на те, що за вчинення державними службовцями корупційних діянь, антикорупційним законодавством передбачена кримінальна, адміністративна, цивільно-правова та дисциплінарна відповідальність. Відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, а також відомості про накладення дисциплінарних стягнень за корупційні правопорушення заносяться до «реєстру корупціонерів».

Нормами ч. 5 ст. 65 Закону України «Про запобігання корупції»  (далі – Закон №1700) встановлено, що особа, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, якщо інше не передбачено Конституцією і законами України, може бути відсторонена від виконання службових повноважень за рішенням керівника органу, в якому вона працює, до закінчення розгляду справи судом.

Ангеліна Мусієнко зазначила, що відповідно до ч. 1 ст. 65 та ч. 1 ст. 66 Закону України «Про державну службу», вчинення державним службовцем дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні своїх посадових обов’язків та інших вимог, встановлених Законом № 889 та іншими нормативно-правовими актами, є підставою для притягнення службовця до дисциплінарної відповідальності, за яке до нього може бути застосовано один з таких видів дисциплінарного стягнення:

зауваження;

догана;

попередження про неповну службову відповідність;

звільнення з посади державної служби.

 Доповідач нагадала, що главою 13-А  «Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією» кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачено притягнення до адміністративної відповідальність за:

порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності;

порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків;

 порушення вимог фінансового контролю;

порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;

незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв'язку з виконанням службових повноважень;

 невжиття заходів щодо протидії корупції.

Звернуто увагу слухачів на те, що відповідно до  розділу ХVII «Злочини у сфері службової діяльності, та діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг» кримінального кодексу України передбачено притягнення до  кримінальної відповідальності за низку порушень серед яких:

декларування недостовірної інформації;

зловживання владою або службовим становищем;

зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги;

прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою;

незаконне збагачення;

підкуп особи, яка надає публічні послуги;

пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі.

Боротьбу з корупцією бажано починати (або, принаймні, робити це одночасно) із вжиття заходів, спрямованих на вироблення у суспільстві таких моральних цінностей, які б унеможливлювали вчинення конкретною особою корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, не тому, що за це може настати юридична відповідальність, а тому, що це суперечитиме її стійким внутрішнім переконанням.

На сьогодні Урядом визначено головну мету – сформувати в суспільстві ідеї нетерпимості до корупції. 

 

Державна служба України з питань праці

 

 

  

Департамент соціального захисту населення Кіровоградської обласної адміністрації 

 

 

 Управління Головдержслужби України в Кіровоградській області

 

ОУНБ Д.І. Чижевського (іноформаційна платформа з питань праці)