Підсумки роботи зі зверненнями громадян в Управлінні Держпраці у Кіровоградській області

 З метою забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення впродовж першого півріччя 2017 року до Управління Держпраці у Кіровоградській області надійшло 759 письмових звернень громадян (проти 597 у І півріччі 2016 року або + 162 звернення).

  З Урядової «гарячої лінії» 288 звернень (проти 182 у першому півріччі 2016 року або + 106).

Найбільш актуальними питаннями, які порушували громадяни у своїх зверненнях, є:

  -  питання категорії «Праця і заробітна плата» 726 звернень або 95% - щодо невиплати заробітної плати; індексації заробітної плати; розрахункових коштів при звільненні; щодо не оформлення трудових відносин (легалізація заробітної плати), невиплати середньомісячної заробітної плати мобілізованим та призваним на строкову військову службу; невиплати вихідної допомоги при звільненні працівників, у зв’язку з призовом на військову службу; звільнення та поновлення на роботі; щодо не нарахування та невиплати грошових коштів за листами непрацездатності; правильності оформлення трудових книжок та ін.;

 - питання категорії «Охорона праці» 33 звернення або 5% – щодо проведення розслідування нещасних випадків та інше.

  Всі звернення розглянуті згідно чинного законодавства України. Відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» 47 звернень не підлягали розгляду (анонімні, надійшли з Урядової «гарячої лінії») проти 32 у першому кварталі 2016 року.

  Надійшло 100 звернень щодо мінімального розміру заробітної плати, з них:

 -  кількість звернень залишених без розгляду, як анонімні – 26;

 -  шляхом надання роз’яснень – 69;

 -  шляхом проведення перевірки – 5.

 Усі звернення, що надійшли до Управління, ретельно та уважно розглянуто, заявникам надані вичерпні, аргументовані відповіді.

 Всі позапланові перевірки за зверненнями громадян державними інспекторами праці проводилися відповідно до частини 4 абзацу 3 Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 02.07.2012 № 390, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.07.2012 за № 1291/21603 виключно за погодженням Державної служби України з питань праці.

 Можливість проведення позапланової перевірки за зверненнями громадян державними інспекторами у сфері охорони праці та промислової безпеки розглядалася у відповідності до вимог статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

 Стан роботи зі зверненнями громадян висвітлюється на сторінках            веб-сайту Управління Держпраці у Кіровоградській області в розділах «Звернення громадян», «Запитання та відповіді».

 У травні 2017 року проведено онлайн-прийом громадян Кіровоградської області за участю Голови Держпраці Р.Чернеги. Всі поставлені питання Голові Держпраці були вирішені позитивно.

 Управлінням створюються всі необхідні умови для реалізації громадянами своїх прав на звернення та продовжує працювати над виконанням Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», а також Закону України від 02.10.1996 № 393 «Про звернення громадян».

 

Державна служба України з питань праці

 

 

  

Департамент соціального захисту населення Кіровоградської обласної адміністрації 

 

 

 Управління Головдержслужби України в Кіровоградській області

 

ОУНБ Д.І. Чижевського (іноформаційна платформа з питань праці)